Referat GENERALFORSAMLING i Dansk Neuropædagogisk Selskab
Torsdag d. 18. april 2024 kl.16.30-17.30, CSV Vejle, Solsikkevej 6, 7100 Vejle
Dagsorden ifølge vedtægter:
Godkendt. Se vedhæftet/og på hjemmesiden (der er en lille rettelse angående fyraftensmøder)
3.Behandling af indkomne forslag
Selskabet kan som kan som medlemmer optage alle, der inden for det undervisningsfaglige, pædagogiske, psykologiske, sundhedsfaglige eller sociale område arbejder neuropædagogisk med voksne mennesker med erhvervet kognitive funktionsnedsættelser.
Disse funktionsnedsættelser kan f.eks. være følgevirkninger efter erhvervet hjerneskade, tilkomne sygdomme i hjernen og neurologiske forandringer som efter ex. Let hovedtraume (hjernerystelse) og stress mv.
Godkendt
4.Fremlæggelse af regnskab for det afsluttede regnskabsår
Se vedhæftet/og på hjemmesiden
Godkendt
5.Godkendelse af rammebudget og fastlæggelse af kontingent
Se vedheftet/og på hjemmesiden
Godkendt
6.Valg af bestyrelsesmedlemmer
På valg:
Lisbeth Skotte (genopstiller)
Lone Bertram (genopstiller ikke)
Brian træder ud
Dorthe Ilsø (Cervello) (takker ja/valgt) (for 2 år)
Susanne Kunding (takker ja/valgt) (for 1 år)
7.Valg af suppleanter til bestyrelsen
På valg:
Amanda Poulsen (genopstiller Ikke)
Mette Espersen (opstiller/valgt)
Lone Bertram (valgt)
8.Valg af 2 revisorer
På valg: Tina Laue Petersen og Lisbeth Kræpping (Begge genopstiller/valgt)
9.Evt.
Ikke noget
Forslag som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 2 uger inden generalforsamlingen.
Dirigent: Referent:
Mette Espersen Birgit Demant
DAGSORDEN GENERALFORSAMLING i Dansk Neuropædagogisk Selskab
Torsdag d. 18. april 2023 kl.16.00-17.00, Bygningen, Ved Anlægget 14 B, Vejle
Dagsorden ifølge vedtægter:
1.Valg af dirigent og referent
2.Formanden aflægger bestyrelsens beretning
3.Behandling af indkomne forslag
4.Fremlæggelse af regnskab for det afsluttede regnskabsår
5.Godkendelse af rammebudget og fastlæggelse af kontingent
6.Valg af bestyrelsesmedlemmer
På valg:
Lisbeth Skotte (genopstiller)
Lone Bertram (genopstiller ikke)
7.Valg af suppleanter til bestyrelsen
På valg:
Amanda Poulsen (genopstiller Ikke)
Mette Espersen (opstiller)
8.Valg af 2 revisorer
På valg: Tina Laue Petersen og Lisbeth Kræpping (Begge genopstiller)
Forslag som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 4 uger inden generalforsamlingen.
Generalforsamling DaNS
Torsdag d. 28. april 2022 kl.16.oo-17.00Bygningen, Ved Anlægget 14 B, Vejle
Dagsorden ifølge vedtægter:
1. Valg af dirigent og referent
2. Formanden aflægger bestyrelsens beretning
3. Behandling af indkomne forslag
4. Fremlæggelse af regnskab for det afsluttede regnskabsår
5. Godkendelse af rammebudget og fastlæggelse af kontingent
6. Valg af bestyrelsesmedlemmer
På valg: Lisbeth Skotte og Lone Bertram. Begge genopstiller.
7.Valg af suppleanter til bestyrelsen
På valg: Amanda Poulsen. Genopstiller
Nyopstillere: Brian Nielsen-Schnoor, Lisbeth Winkel
8.Valg af 2 revisorer
På valg: Tina Laue Petesen og Lisbeth Kræpping. Begge genopstiller.
Forslag som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 4 uger inden generalforsamlingen.
___________________________________________________________________________________________________
Referat Generalforsamling DaNS 7/6-2021 kl. 17-18 (Virtuelt)
Dagsorden
Referat
ad. 1 Lisbeth er dirigent, Mette er referent. Bestyrelsen præsenterer sig selv. Deltagerne ligeså fordi deltagerantallet tillader det.
ad.2 Formanden aflægger "bestyrelsens beretning". BESTYRELSENS BERETNING KAN LÆSES HER
ad. 3 Ingen indkomne forslag
ad.4 Regnskabet fremlægges. Et ok år for DaNS økonomisk. Overskud på 25.000kr. Indtægten er udelukkende kontingent og overskud på fyraftensmøder. Udgifterne har været små pga dels virtuelle møder og nedsat kilometergodtgørelse ved møder. Derudover udgifter til it-hjælp og foredragsholdere, forplejning, gaver m.m. Udgiften til renter og gebyrer er til gengæld tredoblet.
REGNSKABET KAN LÆSES HER
Kommentar fra deltager Morten Lorentzen spørger om bestyrelsen har overvejet et bankskifte, da nogle banker er gebyrfrie for foreninger
ad. 5 Godkendelse af rammebudget. Morten Lorentzen spørger til den "store" egenkapital. Om bestyrelsen har nogle kriterier for hvor stor den må være?
Om man har overvejet at fokusere mere på børne- og ungeområdet i forhold til erhvervet hjerneskade?
Morten Lorenzen foreslår at bruge noget af den forholdsvis store egenkapital på hvervning af nye medlemmer. Markedsføring kan være gode aktiviteter fx at lokke nye medlemmer med 1 års gratis medlemskab. Man kan også overveje at lægge penge til side til øremærkede aktiviteter.
Karen S. er enig i ideen om at øremærke penge til noget særligt. At udvide målgruppen til også at omfatte sagsbehandlere til børn og unge ville være ønskværdigt.
Morten Lorenzen foreslår også muligheden for at uddele en årlig pris, hvilket vil skabe noget mediebevågenhed.
Lone Bertram svarer Karen vedr. ideer til nye medlems"typer", at vi ser fx flere sagsbehandlere og ansatte ved jobcentre til bl.a. fyraftensmøder.
Bestyrelsen indstiller, at kontingentpriserne fastholdes som hidtil.
ad 6 Valg af bestyrelsesmedlemmer:
Søren Toftebo Jørgensen træder ud af bestyrelsen
Birgit Demant (Neurocenter Østerskoven) opstiller og bliver valgt
ad 7 Valg af suppleanter
Amanda Poulsen (CSU Holbæk) opstiller som suppleant og vælges
Bestyrelsen består nu af: Lone Bertram, Lisbeth Skotte, Bettina Schmidt Olesen, Mette Espersen og Birgit Demant. Suppleant er Amanda Poulsen
Bestyrelsen konstituerer sig onsdag 1.september 2021 kl. 15-18.00 i CSV Vejle.
ad 8 De to revisorer er Lisbeth Kræpping og Tina Laue Petersen CAUL Horsens
ad 9 Eventuelt
Morten L fortæller at Sundhedsstyrelsen har fremlagt nye tal for antallet af mennesker der lever med erhvervet hjerneskade. Det er steget fra 120.000 til nu 230.000 fra tidligere målinger. (De nye tal kan findes på Sundhedsstyrelsens hjemmeside under "anbefalinger" – man skal lede lidt efter dem)
Det er vigtigt som forening at anvende de samme tal som andre lignende foreninger.
Der var input vedrørende der skal gøres en større indsats på de sociale medier, da ingen af de nye deltagere har haft særligt nemt ved at "finde" DaNS på facebook eller i det hele taget har hørt foreningen omtalt.
Bestyrelsen takker for de inspirerende forslag.
Bestyrelsen takker for deltagelsen og ønsker en god sommer til alle.
___________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________
Dagsorden til generalforsamling 2017
Referat af generalforsamling 2015
Generalforsamling 2013 – Årsberetning
Årsberetning – generalforsamling 2013
Årsberetning – generalforsamling 2012
Generalforsamling 2011 – formandens beretning
Generalforsamling 2010 – årsberetning
Referat af DaNS generalforsamling 2010
Referat fra DaNS Generalforsamling 2009